Cum sa vindeti produsele fermei dvs. online

Daca doriti sa vindeti produsele fermei dvs. online – prin intermediul internetului, pe website-ul fermei dvs. – iata cateva idei si sfaturi pentru inceput. Internetul poate fi o modalitate excelenta de a creste vizibilitatea fermelor si de marketing local, dar puteti, de asemenea, sa vindeti direct pe web consumatorilor, sa le expediati produsele sau sa le oferiti pickup-uri (posibilitatea de a ridica produsele direct de la ferma). Puteti oferi servicii cum ar fi cumpararea de carne vrac pe site-ul dvs. si preluarea de la ferma mai tarziu sau la o ora prestabilita.

Modalitati de utilizare a Internetului pentru promovarea fermei dvs.

Exista cateva modalitati diferite de abordare a promovarii fermei dvs. pe Internet. S-ar putea sa alegeti una sau mai multe din aceste abordari, poate in momente diferite in timpul evolutiei afacerii dumneavoastra.

Utilizati Web-ul ca un instrument de promovare

O prezenta web este o necesitate pentru orice afacere in zilele noastre, iar o ferma mica nu este o exceptie. Website-ul va permite clientilor sa stie ca ferma dvs. exista si va ajuta sa ajungeti la clienti care nu va pot gasi altfel.

Ar trebui sa aveti cel putin o pagina care sa prezinte ferma dvs., ce produse vindeti si o cel putin o adresa de e-mail pe care sa puteti da clic, astfel incat vizitatorii sa va poata trimite un e-mail. Luati in considerare, de asemenea, includerea unui blog care sa tina la curent cititorii cu privire la ceea ce se intampla in ferma dvs. Fotografiile sunt foarte utile pentru o ferma, in special pentru fermele de animale sau cele care ofera si optiunea de agroturism.

 

promovare produse agricole pe internet

Utilizati Web-ul pentru vanzari suplimentare

Este posibil sa vindeti deja produse in persoana sau, probabil, produsele dvs. sunt perisabile ca de exemplu: branza sau legume, produse care nu se transporta foarte bine si nu va incumetati sa le livrati pe distante mari.

In acest caz, puteti utiliza Internetul pentru a va suplimenta vanzarile, permitand clientilor sa introduca comenzi pentru produse care pot fi apoi preluate de la ferma mai tarziu sau livrate la domiciliul clientilor din comunitatea locala, care nu au timpul necesar sa mearga in piata sau la ferma sa-si achitioneze produse proaspete.

Un avantaj al utilizarii Internetului pentru vanzarile suplimentare este faptul ca puteti atrage clienti care nu au acces personal la produsele dvs. Chiar daca vindeti branza, exista metode de livrare astfel incat produsul sa nu se altereze:  exemplu: „livrarea peste noapte pe pat de ghiata carbonica”. Daca aveti o specialitate high-end sau un produs alternativ, clientii pot fi dispusi sa plateasca pentru costul relativ ridicat al transportului.

O optiune de luat in calcul, este oferirea livrarii produselor vandute online, direct catre consumatori locali, restaurante din zona dvs., cooperative alimentare si bucatari.

Dar daca ne dorim sa vindem exclusiv pe internet?

O afacere bazata exclusiv pe vanzarea produselor pe Internet poate sa nu fie atat de obisnuita, dar daca va aflati intr-o zona nu foarte populata sau aveti produsul potrivit, atunci vanzarea exclusiv pe Internet ar putea fi solutia perfecta pentru dvs. Cel putin, puteti alege sa va concentrati eforturile asupra vanzarii prin Internet inainte de a va extinde pe piata locala. Sunt multe produse agricole care pot fi vandute prin intermediul internetului , cateva exemple: seminte de flori sau legume, plante mici, pui de gaina sau alte pasari de curte care pot fi expediate; albine, matci , produse apicole si produse agricole cu valoare adaugata, cum ar fi: lana, tincturi pe baza de plante etc.

Consideratii privind vanzarea produselor agricole online

Daca vindeti produsele fermei dvs. online, exista cateva componente ce tin de infrastructura de baza pe care va trebui sa le dezvoltati. Unele sunt evidente iar altele, nu atat de mult.

  1. Website-ul. Un site web este piatra de temelie a prezentei online a celor mai mici afaceri. Cu toate acestea, daca nu aveti timp sau bani pentru a crea unul, va recomandam sa va listati ferma pe platforme ca Piatafermierilor.ro, unde puteti sa vindeti direct consumatorilor fara a fi necesar un magazin online sau un website propriu.
    Vedeti aici oferta platformei Piata Fermierilor
  2. Magazin Online. Daca doriti sa vindeti mai multe produse online, pe website-ul dvs. va este necesar un cos de cumparaturi, implicit un website nu va fi suficient si veti avea nevoie de un magazin online. Sunt multe firme care ofera servicii web pentru orice tip de afacere, o simpla cautare pe google de „magazin online” si va veti face o idee despre ce este vorba si cat ar costa un astfel de serviciu.
  3. Pentru metoda de plata va recomandam sa mergeti, la inceput, cu metoda de plata in persoana, la ridicarea produselor de la ferma sau pe plata la livrare. Dupa ce ati ajuns la un numar potrivit de clienti fideli, puteti sa luati in calcul si o metoda de plata online prin card, paypal, etc.
  4. Detaliile de Contact. Va trebui sa aveti cel putin o adresa de e-mail prin intermediul careia clientii sa va poata contacta in orice situatie. Noi va recomandam sa aveti afisat si un numar de telefon alaturi de programul de lucru si adresa fermei dvs.

produse bio de la fermieri locali

Care sunt costurile?

Puteti sa va configurati propriul  website sau sa va listati ferma pe o platforma online, cum ar fi Piata Fermierilor, care functioneaza pe baza de abonament lunar. Sau puteti face ambele in tandem.

Costurile de creare a unui site difera foarte mult, in functie de functionalitate acestuia, dar disponibilitatea templateturi-lor a condus la o reducere considerabila a costurilor in comparatie cu anii trecuti. In medie, costurile unui magazin online incep de la 3000lei si cresc in functie de ce functionalitati si customizari sunt necesare.

Totusi, este important sa intelegeti ca puteti avea cel mai frumos website din lume, dar inutil daca acesta este „inca un un magazin in mijlocul unei paduri fara drumuri care sa duca la el”. Urmatorul lucru care trebuie deslusit este: cum sa atragi clientii la magazinul tau?

Raspunsul obisnuit si cel pe care il gasim pe majoritatea website-urilor agentiilor de marketing este : marketing online (publicitate online). Ce este defapt marketingul online: Publicitatea website-ului dvs. pentru motoarele de cautare (gen google). Marketingul online nu este diferit de marketingul clasic, iar scopul final al acestuia este tot vanzarea, indiferent ce produse sau servicii vinzi. Doar ca foloseste alte metode si tipuri de promovare.  Costul unui asemenea serviciu variaza in functie de metodele folosite si durata de implementare planului de marketing. Costurile pot incepe de la 300lei pe luna.

Este necesar sa va ganditi cu atentie la ce functii are nevoie website-ul dvs. si cum se va integra acesta cu prezenta afacerii dvs. (fermei) pe retelele sociale. Dar si alegerea unui plan de marketing online care sa va creasca vizibilitatea si traficul pe website treptat si sa va sporeasca vanzarile.

Luati in considerarea ca in ziua de azi imaginile, videoclipurile si gradul de utilizare a site-ului spun multe. Fotografiile profesionale sunt esentiale pentru o imagine buna a fermei dvs. Aceasta este singura modalitate in care potentialii clienti pot vedea produsele dvs online.

Cum ne putem folosi de Social Media?

Succesul Facebook, Twitter, Instagram si multor alte retele sociale a ajutat multi intreprinzatori mici sa ajunga la milioane de clienti fara a parasi ecranele lor de calculator sau telefon. Marketingul  pe retelele sociale este din ce in ce mai puternic in fiecare zi si are potentialul de a va exploda vanzarile sau de a le distruge.

Multi nu au reusit sa-si dea seama ca ar putea profita de o retea sociala precum Facebook pentru a-si vinde produsele agricole. Cu milioane de utilizatori care utilizeaza aceste site-uri de socializare in tara noastra., ati putea apela la ajutorul unui marketer de social media pentru a va crea o prezenta puternica pe retelele sociale pentru unele dintre produsele dvs. din ferma. Costul pentru implementarea unui plan de marketing pe retelele sociale incepe de 300lei pe luna.

Retineti ca: nu toate produsele agricole se pot vinde prin intermediul retelelor sociale, dar o mare parte din ele ar putea fi promovate printr-o retea sociala precum Facebook.

Pur si simplu creati o pagina Facebook pentru produsele fermei dvs., folositi o imagine de coperta excelenta si o fotografie de profil buna si incepeti sa postati produsele. Ati putea sa faceti chiar si un video creativ cu produsele dvs. agricole, ca sa le faceti mai atragatoare pentru potentialii clienti. Videoclipurile sunt foarte populare acum pe Facebook, puteti profita de aceasta tendinta si sa construiti un brand in jurul produselor dvs. agro-alimentare.

Cititi si De ce sa cumparati alimente locale?

Like & Share

Un răspuns la „Cum sa vindeti produsele fermei dvs. online”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *